Whale watching day - Reisverslag uit Bass River, Verenigde Staten van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Whale watching day - Reisverslag uit Bass River, Verenigde Staten van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Whale watching day

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

26 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Bass River

Vannacht wel lichte regen gehoord, maar nu is het weer droog en mooi, hopen dat het zo blijft. Eerst maar eens op zoek naar een ontbijt, dit keer gekozen voor The Pancake Man en dat bleek geen verkeerde keus. Ik had pancakes met aardbeien en slagroom, Herman een omelet met toast en gebakken aardappeltjes. We zaten barstensvol toen we vertrokken maar gaan hier zeker morgen weer ontbijten en wat anders uitproberen. Wel weer vroeg want inmiddels stond er buiten een rij à la Happy Italy!

Gelijk na het ontbijt op weg naar Provincetown om daar te gaan Whale watchen. Rugzak met truien en regenjassen mee, die hebben we tenslotte niet voor niets bij ons. Onderweg begon het te regenen en zakte de temperatuur naar 76 graden Fahrenheit, maar eenmaal op de plaats van bestemming was het weer prachtig weer.
Gelijk maar op zoek naar kaartjes voordat het vol is. Met 62+ korting geboekt bij Whale Watch Dolphin Fleet, de volgende boot vertrok om 12:30 uur, nog ruim de tijd om eerst het stadje even te gaan bekijken. Wij hebben het omgedoopt tot Homo-town want daar stikte het van, echt nog nooit zoveel mannelijke stelletjes in één straat voorbij zien komen.

Om 12 uur konden we boarden. Er werd direct gewaarschuwd voor zeeziekte (door de harde wind was het behoorlijk ruw op zee) en je kon gratis pilletjes krijgen maar die had ik zelf al ingenomen. Gelukkig heb ik geen last gehad en het bleef gelukkig ook prachtig weer.
In het begin van de tocht wel wat walvissen zien spuiten en bewegen in de verte maar bijzonder was het nog niet. Tot we op de juiste plek arriveerden: wauw! Dat was echt geweldig of zoals de Amerikanen zeggen: awesome! gorgeous! so cool! Ook mij ontsnapte regelmatig een spontane kreet van verbazing of ik begon ineens te klappen. Al met al 3 uur aan het varen geweest en 3 soorten walvissen gezien, zeker de moeite en het geld waard!

• 27 Augustus 2016 - 00:46

Marianne:

Zooo gaaf zeg! Ook nog gefilmd toevallig?

• 27 Augustus 2016 - 06:20

Sylvia: