Syracuse, New York - Reisverslag uit North Weedsport, Verenigde Staten van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Syracuse, New York - Reisverslag uit North Weedsport, Verenigde Staten van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Syracuse, New York

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

30 Augustus 2016 | Verenigde Staten, North Weedsport

Vannacht toch nog gebruik kunnen maken van de inmiddels overleden selfiestick. De bovenburen in het hotel waren complete stadswandelingen aan het overdoen in hun kamer en dat ging maar door en door. Ik heb de selfiestick uitgeschoven en even lekker hard tegen het plafond geklopt, of het heeft geholpen weet ik niet, maar het luchtte bij mij op om in ieder geval iets te proberen.

Vandaag gaan we richting Syracuse en we hebben de overnachting geboekt in Days Inn in Weedsport, een half uurtje rijden verderop. Om 10 uur een plaspauze bij McD. Van de beloofde wijngaarden van Finger Lakes die we onderweg tegen hadden moeten komen hebben we nog niets gezien. Ik heb vette moeite om mijn ogen open te houden, dus ik begin maar vast aan het verslag van vandaag. Debby van Zuiderpark en haar ouders en zus zijn ook onderweg naar Niagara Falls, zou grappig zijn om die tegen te komen.

Aangekomen in Syracuse eerst maar weer op zoek naar het Visitor's Center. De borden stoppen ineens dus even navragen bij oom agent, die had geen idee, maar Saul in the shop wist het vast wel. En ja hoor die wist het, gewoon 2 blokken verderop. Daar weer een gids meegekregen met een wandelroute. Lang niet zo spectaculair als Albany, een paar echt mooie gebouwen en monumenten, maar we hebben gisteren zoveel gezien dat we alweer verzadigd zijn met stedelijk gebied. Op het laatst nog even binnen kijken in de town hall, waar een medewerkster Caroline ons aansprak en vroeg wat we kwamen doen. Toen we vertelden waar we vandaan kwamen ging ze gelijk haar sleutel halen om ons even de raadzaal te laten zien. Met haar hebben we een hele tijd heel leuk staan kletsen over onze en haar kinderen en kleinkinderen, onze leeftijden en waar wij en zij zoal geweest waren. Ook nog over Hilary Clinton gegrapt, dat Herman haar een hand wilde geven en met haar afgesproken had via E-mail. Toen Hilary nog senator was zat ze daar wel. Caroline vertelde dat vanochtend weer een nieuw drama bekend was geworden over een van Hilary's directe medewerkers waardoor zij nu gedwongen was afscheid van haar te nemen. Tjonge, jonge wat een vieze spelletjes hier met die presidentsverkiezingen. Maar het was wel een leuke afsluiting van ons stadsbezoek aan Syracuse.

Daarna op weg naar ons hotel in Weedsport waar we om half 3 al arriveerden. Even de spullen uitladen en toen even op zoek naar een stukje natuur ter afwisseling en afsluiting van de dag. Het werd Howlands Island Wildlife Area, en wow wat een wildlife was daar te bekennen. Naast 2 vogels en een reiger alleen vliegen en vlindertjes en steentjes in je Birckenstocks. Verder net een stukje Hollands bos, maar wel even lekker rustig. Na dit uitstapje gelijk maar even aan Tom gevraagd om ons naar Pizza Hut te leiden en wat hadden we geluk: het was uitgerekend vandaag vanaf 5 uur Buffet dag, dus we hebben ons voor een klein bedrag helemaal de schompes gegeten aan alle soorten pizza waaronder ook als dessert een appel-cinnamon pizza puntje. Er kan echt niets meer bij nu, nou ja een paar Peanutbutter M&M's misschien. Voldaan keerden we terug naar het hotel om weer druk aan de slag te gaan met het verslag, de foto's en het boeken van een hotel voor de komende 2 nachten in Niagara Falls. De eerste week is al weer voorbij, wat gaat het snel. We zijn wel toe aan wat natuur nu, tot morgen.