Niagara Falls dag 2 - Reisverslag uit Green Island, Verenigde Staten van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Niagara Falls dag 2 - Reisverslag uit Green Island, Verenigde Staten van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Niagara Falls dag 2

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

01 September 2016 | Verenigde Staten, Green Island

Wat een dag hebben we vandaag weer gehad! Vonden we gisteren alles al te mooi om waar te zijn, vandaag zijn we helemaal overdonderd door dit prachtige wonder der natuur. Wat voel je je nietig bij dit geweld en wat kan je er lang naar blijven kijken. Een collage maken wordt onmogelijk, zoveel foto's hebben we gemaakt, daar valt gewoon geen keuze uit te maken. Dit moet je gewoon zelf ervaren hebben om te begrijpen hoe het was. Maar toch een korte opsomming van alle hoogtepunten van vandaag:

Na gisteren de Falls vooral vanaf de Canadese kant bekeken te hebben, zijn we vandaag in de USA op pad geweest. We begonnen onze dag met een wandeling over Goat Island, waar je de Niagara River rustig aan ziet komen om vervolgens steeds wilder te worden en uiteindelijk woest neer te storten. De eerste stop was Three Sisters Island, gelukkig was er een dixie in de buurt, helaas was hij op slot, dus maar wat territorium afgezet op het eiland, komt dat nou door al dat vallende water op de achtergrond?

Op het uiterste puntje van Goat Island kaartjes gekocht voor Cave of the Wind. We kregen naast een regencape ook nog antislip schoenen, die bij mij natuurlijk nog maar net om die dikke voetjes pasten en ondertussen al bijna uitgescheurd waren en alles afklemden. Maar nodig was het wel want het was erg nat en glibberig, dus we hadden goede houvast. Met de lift vol met nonnetjes kwamen we onder de Bridal Veil Falls terecht, waar we via een loopbrug midden in de waterval terecht leken te komen. Wat een krachten komen daar aan te pas, werkelijk geen woorden voor te vinden, zo geweldig was het. Vooral op het Hurricane Deck, daar kon je slechts met grote moeite blijven staan! Filmen en fotograferen was ook bijna niet te doen door het opspattende water. We waren zeik en zeiknat toen we eruit kwamen, maar een ervaring rijker die ze ons nooit meer afpakken!

Via diverse uitkijkpunten en de brug terug naar het vasteland en Prospect Point, wederom een schitterend punt om alle watervallen te bekijken. Nu ik ze watervallen noem heb ik gewoon het idee dat ik ze een beetje aan het beledigen ben, dus ik noem ze maar weer Falls vanaf nu. Even geluncht met een hotdog en patatjes. Daar konden we ook de kaartjes kopen voor de Maid of the Mist en de Observation Tower. Weer nieuwe poncho's aan en toen de boot op voor een tochtje langs de American Falls en de Bridal Veil om uiteindelijk te keren vlak voor de Horseshoe Falls, ik val in herhalingen, maar ook hier worden we weer overdonderd door al dat natuurgeweld.

In 1969 hebben ze dit alles tijdelijk droog gelegd o.a. om uit te zoeken waarom er delen instortten en of dat voorkomen kon worden. Je kan je bijna niet voorstellen dat dat gelukt is.

We krijgen er maar geen genoeg van, maar de batterijen van onze camera's wel, dus uiteindelijk toch maar terug naar het hotel om alles weer op te laden en even bij te komen. Wel nog even in de souvenirwinkel een bookmark gekocht voor Loes, dus Loes verheug je maar vast op mijn terugkomst, maar dat doe je toch al natuurlijk!

Daarna nog even gegeten in het casino, wat op zich ook weer een belevenis was, net Las Vegas hier met dezelfde mensen, allemaal een beetje vreemd. De bedoeling was het steakhouse maar dat was ietsje te, dus het werd de Blues Burgers Bar.

Afgesloten met een laatste avondwandeling langs de Falls. We konden de verleiding niet weerstaan om toch nog een keer langs alle POI's te lopen en op Luna Island hebben we een muntje in de Bridal Veil gegooid en een wens gedaan. Het afscheid deed bijna pijn!

• 02 September 2016 - 19:46

Loes:

Jippie een present. Fijn dat het allemaal zo indrukwekkend is. Nog een lange week voor je. Geniet ervan. kusjes Loes