Dag 2 Jakarta - Reisverslag uit Dago Atas, Indonesië van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Dag 2 Jakarta - Reisverslag uit Dago Atas, Indonesië van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Dag 2 Jakarta

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

29 Augustus 2017 | Indonesië, Dago Atas

Na aankomst op het vliegveld vertrokken we met onze groep van 24 personen richting onze eerste stop, de historische Sunda Kelapa haven in Jakarta. Eerst even onszelf tot miljonair gemaakt door 4.000.000 roepia te pinnen, zo'n €260!! Daarna even langs de oude schepen gelopen die nog steeds boordevol geladen worden met oa zakken cement van 40 kilo, allemaal gesjouwd door die kleine mannetjes. Een vreselijke oude vieze stofboel, maar dat wisten we van tevoren.
Toen de bus weer in voor de stadstour door Jakarta, wat een ongelooflijk drukke stad met al die auto's en nog veeeel meer scooters die overal kriskras doorheen rijden. Onze gids Chris vertelt ons dat dit geen file is, maar druk verkeer. Voor een fotostop was dan ook geen mogelijkheid, beetje jammer, maar we waren toch doodmoe, dus ook niet zo heel erg.
Aangekomen in ons hotel kregen we een welkomst drankje en daarna de sleutel van onze kamers. Even de koffers in voor de opladers en de zwemspullen en toen lekker een duik genomen in het zwembad, dat eigenlijk nog niet eens zo warm was. Maar toch even lekker opgefrist.
Daarna verkleden voor het welkomst diner, in buffetvorm met een Indonesisch, Aziatisch en Europees buffet. Was lekker allemaal.
Om 10 uur lagen we in ons heerlijke bed en het kostte maar weinig moeite om in slaap te vallen. Morgen weer vroeg uit de veren!