Dag 4 Heren van de Thee - Reisverslag uit Dago Atas, Indonesië van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Dag 4 Heren van de Thee - Reisverslag uit Dago Atas, Indonesië van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Dag 4 Heren van de Thee

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

30 Augustus 2017 | Indonesië, Dago Atas

Vandaag mochten we iets later opstaan omdat we niet hoeven te verkassen maar alleen een dagtrip gaan maken naar de beroemde theeplantages in Malabar opgericht door de Nederlander Karel Bosscha.
Eerst nog even een pinstop om roepia's in te slaan voor de extra opties. Het was alweer snel erg druk, dus de reis was lang, druk en slaapverwekkend. Gelukkig had ik een reispilletje ingenomen want het was op het eind heel lang klimmen via allemaal hobbels,bobbels en haarspeldbochten a la Kotsa del Mar.
Eenmaal aangekomen kregen we eerst koffie en gebakken banaan. Daarna wandelden we naar het dorpje van de theeplukkers die per dag slechts 5000 roepia's verdienen (dat is nog geen €0,35) maar hier gratis mogen wonen. Wat een armoe en al die kinderen komen je gedag zeggen en een high five geven en een enkele vroeg om money. Erg aandoenlijk allemaal maar ons werd toch aangeraden niets te geven. Daarna lunchen in het plantagehuis en tot slot nog even via de theeplantages naar het graf van Karel Bosscha. Nog wat fotoshoots uiteraard en toen weer de bus in. Eigenlijk moest ik toen al plassen maar geen toilet meer in de buurt dus ik zou het wel volhouden. Niet dus!!! De rit duurde weer zo lang en met al die hobbels hield ik het echt niet meer, ik heb dat nog nooit gehad, dacht echt dat ik zou knappen. Toen we vlak bij het hotel waren moesten we nog stoppen om te pinnen en ik heb Chris gevraagd of daar een toilet was en dat was er gelukkig en nog netjes ook. Echt net op tijd, wat een opluchting!!
Bij die sanitaire stop zagen we ook een Pizzahut langs de weg en we besloten daar wat te gaan eten. Eerst de handbagage tas inpakken want de koffers worden vanavond al opgehaald en naar het volgende hotel gebracht. Wij gaan morgen met 5 kleine busjes naar de trein om de reis naar Jogjakarta te vervolgen met de trein.
Daarna dus naar de Pizzahut gelopen en heerlijk gegeten. Wilco en Carolien waren net klaar en Edith en Angela kwamen ook net. Was heerlijk!
Daarna nog even naar sneakers gekeken maar de juiste maat was er niet dus niks gekocht.
Het was weer een intensieve dag vandaag, tot morgen.