Dag 11 Afscheid van Java, welkom op Bali - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Dag 11 Afscheid van Java, welkom op Bali - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Dag 11 Afscheid van Java, welkom op Bali

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

07 September 2017 | Indonesië, Banjar Semawang

Vandaag de laatste dag op Java, weer een lange reisdag achter de rug.
We moesten vanochtend om 4:45 uur op, half 6 ontbijten en om 6 uur vertrokken. Dit hotel hebben we dus helemaal niet met daglicht gezien, beetje jammer, want we hadden hier een huisje, weer eens wat anders dus.
We hadden de veerboot van half 9 en na een half uur varen en even wachten tot we aan konden meren zijn we dan aangekomen op het godeneiland Bali. Onderweg zagen we ineens nog dolfijnen zwemmen en boven de zee uit springen, 4 bij elkaar en 2 losse, Chris vertelde dat dat op deze plek niet vaak voorkomt, dus we hadden geluk. Hier op Bali is 90% van de bevolking hindoeïstisch, dus wel even lekker na al dat islamitische gebeuren op Java. We zullen de moskee in ieder geval niet missen midden in de nacht. Vlak na de landing op Bali zijn we even gestopt om de apen eten te geven langs de weg en daar vanuit de bus foto's van te maken.
Als je nou dacht dat we bijna bij ons hotel waren op Bali dan heb je het mis. Om te beginnen moest de klok een uur vooruit. Daarna was het nog rijden, rijden en nog eens rijden. Wel heel mooi, veel groen en heel leuk al die hindoeïstische tempeltjes in iedere tuin. Ook veel mooie beelden overal onderweg. Nog 1 keer lunchen met de hele groep, daarna weer verder tot het kantoor van de reisorganisatie waar de groep in drieën verdeeld werd, 2 gingen naar Kuta, 9 naar Seminyak en 13 naar Sanur, waaronder wij dus. Verder Carolien, Wilko, Sanne, René, en de groep van 6 van Guus en familie. Om half 5 kwamen we uiteindelijk pas aan in hotel Prama Sanur Beach.
Het hotel is prachtig, we hebben een mooie kamer met uitzicht op het zwembad en daarachter de zee. Gelijk ook maar even het zwembad uitgeprobeerd voor het donker werd, daarna even opgefrist en toen op zoek naar een restaurant. De keus is hier heel groot en het is ook heel gezellig in de kleine straatjes vlakbij het hotel. We kwamen Wilko en Carolien weer tegen dus hebben toen met zijn vijven pizza gegeten onder het genot van een live gitarist. Om 23 uur was het mooi geweest en zijn we lekker gaan slapen. Morgen toch wel weer de wekker zetten, want om 9 uur moeten we weer in de lobby zijn voor de hostess van Fox met informatie over de mogelijkheden hier.

Het was vandaag trouwens de verjaardag van Robert, maar bij het opstaan lazen we zijn berichtje op Facebook dat zijn opa gisteren is overleden, wat een verdriet, gecondoleerd met dit verlies en sterkte voor de hele familie van ons ver weg, maar in gedachten dichtbij jullie.