Dag 16 Naar Gili Trawangan - Reisverslag uit Villa Ombak, Indonesië van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Dag 16 Naar Gili Trawangan - Reisverslag uit Villa Ombak, Indonesië van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Dag 16 Naar Gili Trawangan

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

11 September 2017 | Indonesië, Villa Ombak

Vandaag hebben we Bali achter ons gelaten voor een paar dagen relaxen en snorkelen op Gili Trawangan. Ik had geregeld dat er om half 7 ontbijtboxen op de kamer bezorgd zouden worden, maar om 6:40 uur was er nog niks, dus maar even gaan vragen en toen stonden ze klaar bij de receptie. Exact om 7 uur werden we opgehaald voor het vervoer naar de boot. Het was 1 uur en 20 minuten rijden, zei de jonge chauffeur, maar hij slaagde erin om ons in een bloedstollende rit binnen een uur daar te krijgen. We kwamen dan ook als eersten aan bij de boot en moesten nog ruim een uur wachten tot alle passagiers aangekomen waren. Toen namen ze onze koffers mee om in te laden en even later mochten wij zelf ook. Het was een drukte van jewelste daar, maar het ging redelijk snel allemaal. De plekjes waren wel krap voor je benen en je moest op het puntje van je stoel gaan zitten om met je benen bij de grond te kunnen. Wij zaten ook net ergens achter achteroverliggende stoelen en bij een raampje dat niet open ging. Toen we eenmaal van de kant los waren mocht je ook naar boven dus dat hebben Herman en Denise gedaan. Herman is boven gebleven en toen Denise weer terug kwam zijn we een rij naar achter gegaan, dat zat beter en daar kon ook het raampje open. Alleen spatte het water aan die kant hoog op en kwam naar binnen, dus toen maar een klein kiertje opengehouden. Ook wel even in slaap gevallen, maar niet misselijk geworden. Ze hadden gezegd dat het 2 1/2 uur varen was maar na 1 1/2 uur waren we er al. We moesten op het strand uitstappen, waar we al gelijk een mannetje met onze naam zagen staan. Toen de koffers ook uitgeladen waren gingen we met hem op zoek naar een paardenkar. De 3 koffers vulden bijna de hele kar en wij konden er met moeite bij. Wel heel apart hoor, om zo naar je hotel vervoerd te worden.
Helaas was de kamer nog niet klaar, dus we hebben ons in het toilet omgekleed en zijn maar gelijk het zwembad ingegaan.
Om half 2 was de kamer klaar en zijn we naar onze kamer gebracht. Het is dit keer een huisje, heel apart, met de badkamer en toilet via een schuifdeur buiten, wel overdekt, maar verder deels in de open lucht dus.
Nadat we ons een beetje geïnstalleerd hadden zijn we naar het strand gegaan waar we nog net 3 bedden en een parasol konden scoren. Het waaide wel erg hard. Later hoorden we dat het normaal niet zo winderig was, dus hopelijk morgen beter, want ik werd er wel een beetje geïrriteerd van en daar schaamde ik me gelijk ook wel weer voor. We hebben wraps met kip besteld als lunch, ook niet echt fijn eten met die wind. Dus toch maar weer bij het zwembad gaan liggen. Herman en Denise gingen met de waterschoentjes proberen te snorkelen maar ook dat ging nog niet zo, dus maar eerst even een lesje in het zwembad.
Voor het eten zijn we een stuk langs de boulevard naar het zuiden gelopen en hebben daar bij de romantische schommels in het water nog net de zon onder zien gaan. Daarna weer noordwaarts gelopen op zoek naar een restaurant die ook hier weer volop aanwezig zijn. Onderweg geen auto's en scooters dit keer maar wel veel fietsen en paard en wagens. Heel apart na het drukke Java en Bali.
Onze keuze is gevallen op een gezellig restaurant met live muziek waar we heerlijke burgers met blauwe kaas en met bbq saus hebben gegeten. Daarna nog een stuk verder gewandeld waar het uitgaansleven inmiddels aardig op gang begon te komen. Heel veel jongelui, ik voel me wel oud hier. Op het strand voor ons hotel kun je ook op een ligbed naar een film kijken, echt een buiten bioscoop dus, maar ik vrees dat mijn ogen dan al gauw dicht zullen vallen. Tot slot vlak bij het hotel nog een ijsje genomen, gelukkig waren we daarna snel in ons huisje, hihi. Binnen zat een salamander dus gauw de koffers dicht maar achter de mijne schoot er gelijk nog eentje naar boven. Voor we weer naar huis gaan de koffers eerst maar helemaal controleren voordat we dadelijk illegaal en onbewust inheemse dieren Nederland in smokkelen. Inmiddels hebben ze zich verstopt dus ik hoop dat ze daar lekker blijven zitten en ons niet in onze slaap komen lastigvallen. Nog even socializen en dan lekker slapen, het was weer een lange dag vandaag.

PS
Het was wel heel apart om te douchen half onder de sterrenhemel met op de achtergrond een koor van krolse katten. Wat wil een mens nog meer?