Dag 3 Naar het Krugerpark - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Dag 3 Naar het Krugerpark - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Dag 3 Naar het Krugerpark

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

12 Augustus 2018 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Vandaag rijden we van Johannesburg naar Hoedspruit, een klein plaatsje aan de westelijke rand van het Krugerpark. Het geeft direct toegang tot het Krugerpark en een aantal privé wildparken, zoals het Timbavati Game Reserve.
Maar eerst weer een heerlijk ontbijt met een gebakken eitje: two sunshine please! Uhh, pap, dat heet "sunny side up" hoor, niet sunshine, haha.

Vertrek om 7:30 uur met 4 graden, brrrr. In de bus krijgt Denise instructie over de camera, dus die kan straks alles optimaal inzoomen om prachtige close-ups te maken. We drinken onderweg koffie en daar zien we al gelijk wat dieren (buffels, zebra, neushoorn, struisvogels en emoes) om e.e.a. uit te testen. De schitterende route gaat langs Middelburg, Belfast en de Abel Erasmus pas, met heel mooie uitzichten, naar Hoedspruit. En we leren weer wat leuke woorden van Ryaan:
Zit naast je bokkie - ga naast je vrouw/vriendin/geliefde zitten
Spoedlokval - flitspaal
Boete beesie - vrouwelijke agent
Brakkie zakkie - doggybag
De langste plaatsnaam is Tweebuffelsmetéénschotdoodgeschotenfontein
We proeven echte Tennis koekjes en biltong en obs (old brown sherry).

Als we aankomen in onze lodge, krijgen we allemaal een leuk huisje op een terrein, waar ook dieren los rond kunnen lopen. Hier gaan we om half 4 onze eerste game drive maken: een Sunset-safari met een ranger in een open 4WD. We gaan daar dus ook de zonsondergang meemaken en ook even uit de auto voor een drankje en een snack. Onze allereerste echte safari en het was fantastisch!
We hebben 3 van de big 5 gezien, eerst een poepende mannetjes olifant alleen (het was heel duidelijk een mannetje!), toen na lang zoeken en stiekem van de weg af, een hele troep leeuwinnen met jongen, en daarna ook nog twee mannetjes leeuwen, allemaal op een meter afstand, echt ongelooflijk mooi en best wel spannend. Even later kwamen we een hele groep olifanten tegen, die net overstaken. En daarna ook nog twee neushoorns gespot, alleen wel erg in de verte. Verder ook een giraffe, impala's, herten, gnoes, koedoes, reebokken, zebra's, vogels en zelfs een hyena!
Na het drankje en de snack rijden we in het donker terug door het park en probeert de ranger met lampen nog luipaarden in de bomen te vinden, maar die hebben we niet gevonden, wel nog wat andere dieren en oplichtende ogen in de donkere verten. Wat een prachtervaring was dit allemaal weer.

Eenmaal terug bij het huisje hebben we buiten gezellig met de hele groep van het buffet gegeten bij het open kampvuur. Daarna om 22:00 uur bijtijds naar bed onder de klamboe, morgen 4:45 uur op voor de volgende safaridag in het Krugerpark! Buiten vieren de Afrikanen feest, de mannen zijn terug na een paar maanden in de bush, dus hopelijk houden de feestgeluiden en de vuvuzela ons niet te lang wakker.

• 13 Augustus 2018 - 10:08

Loes:

Je weet ik kan er niet tegen als je van je vaste patroon afstapt. Zomaar een dag overslaan?! Ik dacht minstens dat je door de leeuwen was opgevreten, maar er waren geen berichten op het nieuws over dergelijke gebeurtenissen. Heb mezelf tot rust gemaand en ben hartstikke blij weer iets te horen.
    Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie dochter Daniëlle. Even een app gestuurd via de roostertelefoon.
    Je moet wel voor dag en dauw opzeg. Wij gaan komend weekend ook de big five bekijken, maar dan in Blijdorp. Met enkel een glasplaat ertussen, dus allemaal op een paar centimeter afstand.
    Nee, dat is flauw. In het echt lijkt mij ook vreselijk spannend.

Na het terugkeren van de Afrikaanse mannen, nog andere oergeluiden vernomen? Hahahaha
    Tja als je maanden weggeweest ben.

Zo nu even het stukje van dag 4 lezen.

Groetjes Loes

• 13 Augustus 2018 - 16:06

Herman En Carla Warnik:

Helaas niet overal WiFi, dus kan soms even duren voor ik het nieuwe verslag kan plaatsen, maar don't worry. En als goedmakertje dag 5 al voor zessen! Groetjes terug.