Dag 4 Krugerpark - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Dag 4 Krugerpark - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Dag 4 Krugerpark

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

12 Augustus 2018 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Na een zeer onrustige nacht, waarin het gefeest niet is opgehouden, worden we om 4:45 uur gewekt door een klop op de deur en onze wekkers.
Om 5:15 uur even een kop koffie, dan ons ontbijtpakketje ophalen en dan vertrekken we om half 6 naar het Krugerpark om vroeg te beginnen aan onze tweede game-drive, want dan zijn de dieren nog op zijn actiefst.
We zitten weer met zijn achten in de 4WD, dus samen met Albert, Monique, Marshella, Valeshja en Tanishja. Ik hou het verhaal kort, want woorden kunnen niet genoeg uitdrukken wat we vandaag ervaren hebben, hiervoor moeten echt de prachtige foto's bekeken worden. Daarom hier alleen de hoogtepunten even op een rijtje:

-Olifanten vlak langs de weg, die bijna een boom uit de grond schudden om ons weg te jagen. Het lukte, we reden toch maar liever een klein stukje door voor hij door het dak ging.
-Een drinkende giraffe, die daarvoor eerst heel ingewikkeld zijn poten moest verplaatsen en door zijn knieën moet, voor hij bij het water kon.
-Een hele troep nieuwsgierige leeuwen midden op de weg, vlak langs de auto's en daarna met het hele gezin richting de jachtvelden.
-Krokodillen.
-Wilde honden, dat was zelfs voor de ranger uniek.
-Een serval, we dachten eerst het luipaard gevonden te hebben.
-En verder nog (heel veel) impala's, waterbokken, zebra's, een struisvogel, wildebeesten, apen, wrattenzwijnen en een jakhals.

Tussendoor een koffiestop en een lunchstop, met heerlijke salades, broodjes, kippenpootjes en bananenbrood. Daarna weer richting lodge, waarbij we helaas weinig meer gezien hebben, behalve de eerdergenoemde wilde honden.
Om half 4 waren we weer terug. Inmiddels was de zon doorgekomen en zijn we nog even bij het zwembad gaan zitten. Denise was nog wel van plan erin te duiken, maar bij nader inzien was dit toch wel wat te koud, dus alleen even met de voetjes gebengeld.
En toen kwam er ook nog ineens een zebra langs op het terrein om water te drinken bij de put, dus gauw even op de foto ermee van heel dichtbij.
Om half 6 ging de zon onder en werd het tijd om weer wat warms aan te trekken. Om half 8 is het diner bij het zwembad, we laten ons wel verrassen! Morgen weer verder.

• 12 Augustus 2018 - 20:16

Herman Joosten:

Julie zijn net een paar dagen in zuid Afrika en dan al zoveel moois gezien. Waanzinnig! Ik ben nu al benieuwd naar de foto's. Hoelang duurt het voor de foto's ontwikkeld zijn?
    Heel veel succes en plezier met het spotten van de rest van de Big 5.
    Ik blijf jullie volgen.

• 13 Augustus 2018 - 10:15

Loes:

Dat dacht ik wel dat het een onrustige nacht zou worden, haha.
    Ik kan me voorstellen dat je niet kunt verwoorden hoe mooi het daar is. Ben inderdaad heel erg benieuwd naar de foto's.

Ook het eten klinkt allemaal heerlijk. Groetjes aan de andere Denise en Herman!