Dag 9 Naar de Drakensbergen - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Dag 9 Naar de Drakensbergen - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Dag 9 Naar de Drakensbergen

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

18 Augustus 2018 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

We rijden vandaag weer van de kust af landinwaarts richting de Drakensbergen, het dak van Afrika. Het is een lange reisdag en onderweg wordt het steeds frisser, morgen wordt er zelfs sneeuw verwacht!
We lunchen bij de Howick Falls, een mooie waterval, waar het water van de Umgeni-rivier van een 95-meter hoge klif omlaag stort.
Daarna rijden we door naar het Nelson Mandela Monument, waar Mandela in 1962 opgepakt is voor zijn strijd tegen Apartheid, waarna hij 27 jaar in gevangenschap leefde op Robbeneiland. Op dit historisch zo belangrijke punt staat een indrukwekkend kunstwerk van stalen buizen, dat naarmate je dichterbij komt het gezicht van Mandela uitbeeldt. Ook bezoeken we daar een klein museum.
Aan het eind van de dag arriveren we in een prachtig nieuw hotel in de Drakensbergen. We hebben een heel eigen (rond) huisje voor onszelf met een gigantische slaap/woonkamer, een tweede slaapkamer met een stapelbed en een grote badkamer met een douche én een bad!
Herman en Denise maken nog een wandeling naar de waterval, maar het regent en het wordt snel donker, dus morgen nog maar eens kijken.
We besluiten ‘s avonds toch weer voor het buffet te kiezen, want er is ook lasagne en pasta en je kan ook je eigen pizza laten maken in de steenoven.
Na het eten nog met een deel van de groep (Gert, Miranda, Anniek, Elma, Simon, Linda, Jouke, Nynke en Carlo) koffie gedronken en gezellig gekletst.
Het regent nog steeds, hopelijk is het morgen beter, anders gaat de excursie naar Lesotho door de Sani Pass niet door.

• 20 Augustus 2018 - 11:27

Loes:

Je maakt ook nog eens de hele geschiedenis van Afrika mee op deze manier.
    Ik zal op weeronline dat het best koud is bij jullie en nu lees ik ook nog over de regen.
    Maar het zal de pret niet drukken denk ik.

Ben benieuwd hoe het morgen is.