Dag 19 Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Dag 19 Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Dag 19 Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

27 Augustus 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag is de inhaaldag van gisteren. De Tafelberg is nog steeds gesloten, dus we starten met de stadswandeling door de oude stad. Het is hier wel oppassen op je spullen, maar we zijn met een grote groep, dus geen problemen verder. In een soort stadspark halen we koffie, het is hier mooi en lekker rustig vergeleken met de stad zelf. De bus stond daarna op ons te wachten om ons naar Houtbaai te brengen voor de boottocht naar Seal Island. André’s vriendin is ook overgekomen en reist vandaag met ons mee. De zee is helaas te ruig om de volle zee op te varen, dus de boot maakt een soort cruise in de baai. Een aantal vrouwen, waaronder ik, besluiten niet mee te gaan en gaan een beetje de kraampjes langs de kade af. Op de kade zitten ook zeehonden, maar die zijn afgericht door zwervers om een beetje geld te vangen.
Na 45 minuten keert de boot terug met een aantal zeezieke passagiers, die weinig gezien hadden. Niks gemist dus, gelukkig ging de misselijkheid wel snel over.
Daarna met de bus nog wat sightseeing gedaan langs de prachtige kust en bij een uitkijkpunt Amarula en een Springbokkie gedronken.
Weer terug in de stad eten we wat in de Food Market en vervolgen we onze wandeling langs de stalletjes op Green Market Square en de leuke gekleurde huisjes in de islamitische wijk Bo Kaap.
Om 16 uur zijn we terug bij het hotel om even wat uit te rusten. Vanavond om half 7 worden we afgehaald voor het gezamenlijke afscheidsdiner bij The Waterfront.
Als de weergoden ons gunstig gezind zijn, staan morgen Robbeneiland en de Tafelberg nog op het programma maar dan zit deze prachtige reis er toch echt op.

• 27 Augustus 2018 - 20:56

Loes:

Er leek bijna geen eind aan te komen, wat een prachtige reis. Ellen dacht dat je morgen alweer kwam werken! Fijn hè dat je maatje er morgen weer is! Neeeee volgende week dinsdag, dan komt ze weer. Het lijkt wel een eeuwigheid! Goede reis terug allemaal!