Dag 7 Terug naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Ngwenya, Swaziland van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Dag 7 Terug naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Ngwenya, Swaziland van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Dag 7 Terug naar Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

17 Augustus 2018 | Swaziland, Ngwenya

Hoe een gewone reisdag toch zo bijzonder kan zijn in dit prachtige land!
We starten de dag met een bezoek aan een lokale markt in Swaziland. Daarna rijden we verder en passeren we o.a. de Execution rock, waar mensen vroeger vanaf gegooid werden als straf, het nationale voetbalstadion, het parlementsgebouw, het graf van de vorige koning en het huis van de huidige koning met daarvoor een leeuw (koning) en een olifant (koningin). De vorige koning had 71 vrouwen en 220 kinderen, elk regeringsjaar eentje erbij. De huidige koning staat op 14 vrouwen momenteel en hij kiest binnenkort de 15de. Verder komen we langs ananasvelden, een bierbrouwerij en de coca cola fabriek, de grootste inkomensbron van het land.
We bezoeken nog een kaarsenfabriek waar ze ter plekke een kaars voor je kneden in de vorm van een dier. Mooi om te zien.
We maken nog een rookstop voor André, waar 4 jongens proberen ons een ketting te verkopen, omdat ze eten willen kopen. Ik heb ze 4 appels gegeven en ze waren er blij mee, had ik niet gedacht.
We lunchen op een mooie plek waar we ook nog selfies maken met een zebra en met een man in Swazi kledij. Later hoorden we dat hij geen ondergoed aan had, alleen een lapje ervoor.
We passeren weer de grenspost en halen onze stempels. Er liggen chocolaatjes en condooms. Carlo neemt er gelijk een stuk of 6 mee: hij is de koning, elke dag een andere vrouw. Buiten blaast hij er nog eentje op ook, hilarisch die man.
Het landschap wordt hier overheerst door paraplu acacia’s, weer heel anders dan in het noorden.

Ryaan heeft weer twee experiences voor ons: originele rooibosthee en kauwgum met wikkels waarop allerlei weetjes staan, die hij vroeger spaarde in een plakboek.
Did you know dat: er 90 landen bestaan die kleiner zijn dan het Krugerpark?
Did you know dat: het oog van een struisvogel groter is dan zijn hersenen?

Het resort van vandaag en morgen ligt middenin een klein privé park, waar ook zebra’s en giraffen rondlopen. We zijn daarom gelijk met zijn allen een wandeling gaan maken en kwamen daar inderdaad twee giraffen tegen, waarmee we prachtige selfies konden maken. Heel bijzonder en leuk! Ook een prachtige zonsondergang en de kraters op de maan kunnen vastleggen. Daarna met zijn allen nog een drankje bij het zwembad en om 7 uur eten. Intussen werd buiten het kampvuur aangestoken, waar we met de koffie heerlijk rondom zijn gaan zitten, terwijl Ryaan op zijn gitaar speelde en zong. Zo gezellig! Op een gegeven moment kreeg hij een telefoontje en nam Carlo de gitaar over, nou dat was echt gieren van het lachen, vooral bij zijn ode aan Vivian, de vriendin van Jouke. De tekst klonk ongeveer zo: oh Vivian, ik mis je zo, al een hele week etc etc.
Heel bijzonder om met zo’n geweldige groep deze prachtige reis te mogen maken! En dan hebben we pas 1 week achter de rug en nog 2 te gaan, heerlijk.

• 18 Augustus 2018 - 09:25

Loes:

Wat een bijzondere dag weer.