Albany, New York - Reisverslag uit South Amsterdam, Verenigde Staten van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Albany, New York - Reisverslag uit South Amsterdam, Verenigde Staten van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Albany, New York

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

29 Augustus 2016 | Verenigde Staten, South Amsterdam

Vandaag staat Albany op het programma, de hoofdstad van de staat New York.
We hebben de wekker iets vroeger gezet want het ontbijt is maar tot 9:30 uur en dan hebben we meer aan onze dag ook. Ook in dit hotel moeten we weer net als thuis via het bad onder de douche, maar ja, dat zijn we gewend, dus geen probleem. Ook ben ik tot nu toe geen vergrootspiegel tegengekomen, dus maar geen mascara op, niemand die me kent hier alleen Herman en ik ben toch al getrouwd dus wat maakt het uit. Bij het ontbijt staat de tv aan met het weerbericht, er zijn veel thunderstorms actief, maar gelukkig niet bij ons.

Als Tom ons vraagt of we tolwegen willen vermijden kiezen we dit keer maar voor Nee, we hebben tenslotte niet voor niets een Toll Pass waarmee we makkelijk en snel via de E-Z Pass lane door kunnen karren. Na Albany nemen we wel de tussendoor weggetjes, is ook wel leuk.

Eenmaal in Albany gaan we eerst langs het Visitor's Center, alwaar we door een erg vriendelijk dame wegwijs gemaakt worden. We staan precies op de juiste plek om een wandelroute langs alle historische punten te maken. In het museum wordt ons duidelijk dat er veel Hollandse invloeden zijn in Albany. In 1652 stichtten de Hollanders hier de stad Beverwijck. In 1664 kwam het in handen van de Engelsen, die het Albany noemden. Toen in 1673 weer Willemstad via de Hollanders en uiteindelijk in 1674 weer Albany. De staat New York heette trouwens vroeger Nieuw Nederland zoals de stad New York vroeger Nieuw Amsterdam heette.

De stad heeft ons heel erg verrast, heel veel prachtige gebouwen zowel oud als nieuw. En omdat het allemaal overheidsgebouwen zijn mocht je overal gratis in. Hoogtepunten waren het New York State Capitol (waar onze tassen door de scan moesten zoals bij de douane), de Corning Tower met een prachtig uitzicht vanaf de 41ste verdieping (waar de lift ons in 30 seconden heen bracht) en de USS Slater, een oorlogsschip uit WO II gelegen aan de rivier de Hudson.

Na weer een mooie en vermoeiende dag gingen we op weg naar ons volgende hotel, Super 8 in Amsterdam! Dat leek ons wel een leuk plekje om te overnachten. Onderweg kwamen we nog langs Rotterdam, hoe grappig is dat. 's Avonds bij Taco Bell in Amsterdam wezen eten, Tom had een beetje moeite met dat idee en leidde ons waarschijnlijk expres verkeerd naar een plek waar alleen huizen stonden en absoluut geen Taco Bell. Maar na enig speurwerk hebben we het toch zelf gevonden. We hebben ons de taco's, nacho's en burrito's goed laten smaken.

• 30 Augustus 2016 - 22:34

Loes:

Net of je thuis bent Carla met die Hollandse namen. Ik ben vanavond uit eten geweest met Daniëlle!

• 31 Augustus 2016 - 03:09

Herman En Carla Warnik:

Gezellig!

• 06 September 2016 - 22:51

Danielle :

Lees nu pas alles, beetje late ontdekking. Leuk hoor allemaal! Eten was lekker he Loes, wij hadden het ook prima hier!