Dag 1 Ready for take-off - Reisverslag uit Slipi, Indonesië van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Dag 1 Ready for take-off - Reisverslag uit Slipi, Indonesië van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Dag 1 Ready for take-off

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

28 Augustus 2017 | Indonesië, Slipi

Eindelijk is het dan zover, vandaag vliegen we naar Jakarta om aan onze vakantie rondreis te beginnen. We vertrekken pas om 16:45 uur, dus vroeg opstaan en haasten is niet nodig. Nog tijd voor wat laatste klusjes, alles degelijk afsluiten, de restjes opeten en voor Herman zelfs nog een rondje hardlopen.
Om 12 uur Denise ophalen en daarna zelfs nog even tijd om naar Feyenoord-Willem II te kijken en de mannen hebben ons niet teleurgesteld door met 5-0 te winnen. We staan dus weer ouderwets bovenaan.
Jeroen brengt ons naar Schiphol met onze eigen auto want in dat koekblik van hem passen geen 3 koffers helaas. Voor hem een hele opoffering want hierdoor mist hij wel de start van de F1 races in Spa. Maar Max Verstappen viel al in de 8e ronde uit dus niks gemist.
We vliegen met Garuda Indonesia en moeten in vertrekhal 3 zijn. Het was erg druk bij balie 31, we hebben bijna 2 uur in de rij gestaan om in te checken. Daar zagen we ook gelijk al de familie die ik via het forum van Fox en Facebook al kende, dus gelijk maar even handjes geschud. Nou ja, Denise en ik dan want Herman dacht dat het wel iemand van de bieb zou zijn, dus die was al in de rij gaan staan. De tassencontrole, de douane en het boarden ging snel. Even een klein oponthoud bij de paspoortcontrole met de zelfscan, waar Denise naar haar leeftijd gevraagd werd (hihi je moest daar nl ouder dan 16 jaar voor zijn)!
Thuis en in de auto hadden we al een paar keer aan Herman gevraagd of hij zijn portemonnee niet vergeten was, want ja, je hebt maar één taak hè.... Hoe niet grappig was het dus toen hij bij het opstijgen tegen mij zei: ik heb mijn portemonnee toch aan jou gegeven hè Car? Uhh, nee dus, haha. Maar het was geen grapje, hij zat niet meer in zijn broekzak, oh jee, was ie er dan uitgevallen op de wc op Schiphol? Een paar angstige en chagrijnige minuten later ging eindelijk het lampje van de seatbells uit en mocht hij opstaan en in zijn rugzak kijken. Waar hij dus gelukkig gewoon in zat, pfff, we kunnen weer lachen.
Om een uur of 6 kregen we onze avondmaaltijd voorgeschoteld en we konden kiezen uit rijst met kip of potatoes met beef. Po ta toes wat is dat, vroeg Denise, een soort noedels of zo? Nee joh, gewoon aardappels, we lagen in een deuk!
Na een filmpje en nog een drankje werd het al gauw tijd om de voorbereidingen voor de nachtrust te treffen. Lekker mijn kussensloop gevuld met het kussentje, het dekentje en een vest, allemaal een melatonine pilletje, schoenen uit, stoel naar achteren en slapen maar was het plan. Is nog best aardig gelukt ook!
Om 4:15 uur Nederlandse tijd is het tijd voor het ontbijt, de reis schiet al op, nog 2 uur te gaan, best te doen so far. Wel dikke voetjes inmiddels. We kiezen dit maal voor een omelet, yoghurtjes, fruit en croissantjes, niks mis mee.
Uiteindelijk iets eerder geland dan gepland. Bij de bagageband worden we opgewacht door Chris, onze reisleider en maken we kennis met de groep.
We zijn klaar om Java te gaan verkennen!

PS dit verhaal heb ik in het vliegtuig getypt maar toen ik het in het hotel wilde publiceren weigerde het programma dat. Snel foto's gemaakt van de tekst en dat was maar goed ook want even later was het helemaal verdwenen. Nu dus wel alles opnieuw moeten typen.