Dag 3 Bandung - Reisverslag uit Dago Atas, Indonesië van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Dag 3 Bandung - Reisverslag uit Dago Atas, Indonesië van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Dag 3 Bandung

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

29 Augustus 2017 | Indonesië, Dago Atas

Om 6 uur werden we gewekt door de wake-up call en onze wekker. Al eerder in de nacht hadden we de moskee al gehoord, maar gelukkig mochten we het ochtendgebed overslaan.
In een half uurtje wassen, opmaken en aankleden om om half 7 aan het ontbijt te verschijnen. Om 7 uur vertrokken we samen met de eerder al ingeladen bagage richting Bandung.
Weer was het een drukte van jewelste, dit is hier elke dag zo behalve zondag, dus voorlopig klagen we thuis even (1 dag waarschijnlijk) niet meer over files. De eerste stop was om even koffie te drinken met spekkoek op een parkeerplaats annex tankstation annex moskee annex restaurant plaats. De moskee begroette ons al van verre, maar tijd voor een gebed was er helaas niet. Chris legde ons nog wel uit waar het woord Islam vandaan kwam, dat bestaat uit alle letters van de momenten van de 5 gebeden, heel interessant, wist ik niet.
Na de koffie verder richting Bandung naar het indrukwekkende ereveld Pandu. De meeste graven zijn van Nederlanders die omgekomen zijn tijdens de bezetting van Indonesië door Japan.
Daarna gingen we lunchen, dit keer werd alles op tafel gezet, heel lekker met saté, gado gado, vis, groente, noedels en rijst. Soepje vooraf en fruit en koffie toe, prima te doen.
Daarna kon je kiezen of je de optionele excursie naar het Angklung muziekschooltje wilde doen of door naar het hotel. Eerst zouden we het niet doen maar we waren bang dat we spijt zouden krijgen dus we zijn wel gegaan. Het was hartstikke leuk, de kindertjes waren fantastisch en ook mochten we zelf muziek maken op de angklung, een traditioneel instrument van bamboe. Er waren 7 verschillende versies en door de aanwijzigingen te volgen en steeds de angklung te bewegen als je aan de beurt was maakten we als leken toch een aardig stukje muziek. Tot slot werden we door de kinderen opgehaald om samen de middag dansend af te sluiten. Het meisje van Denise vond haar beautiful en vroeg gelijk haar instagram, Herman had ook de grootste lol met zijn meisje die dan ook gezellig bleef zwaaien bij het afscheid.
Voor de show vroeg een Indonesische man aan Denise of zij een foto wilde maken van hem en zijn vrouw, tenminste dat dachten we, maar hij wilde juist een foto van haar met zijn vrouw en kinderen. Ik moest er ook bij en even later kwam er nog meer familie bij staan, we waren erg populair met ons blonde haar en we kregen zelfs een hand als bedankje dat ze met ons op de foto mochten. Kortom, een leuke middag. Ook beter dat we niet naar het hotel waren gegaan want het begon ook keihard te regenen dus een zwembad had er toch niet in gezeten.
Heel lang in de file naar het hotel en gezien de tijd dat we daar aankwamen hebben we toch maar besloten om gewoon aan het buffet in het hotel deel te nemen ipv naar de stad te gaan in het donker met een bus of taxi. Wel gelijk weer wat meer kennis gemaakt met de leuke groep, we hebben weer erg geboft want er zit hier en daar ook een andere groep Nederlanders en dat zijn allemaal ouderen. Denise heeft tot slot nog gezellig zitten kaarten met Sanne, René, Celine en Vincent. Nog even het verslag schrijven, douchen en naar bed. Morgen weer een dag, welterusten!

• 30 Augustus 2017 - 12:54

Loes:

Krijg gewoon zin in zo'n vakantie. Dat van die foto's herken ik van Sebastiaan. Omdat hij zo lang is en Europeaan wilde die meisjes allemaal met hem op de foto. Zo schattig.
    Veel plezier verder en ik ben nu al benieuwd naar het volgende verslag.

Hans zijn familie nog de groeten gedaan in Bandung? :-)