Dag 5 Met de trein naar Jogjakarta - Reisverslag uit Rejowinangun, Indonesië van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Dag 5 Met de trein naar Jogjakarta - Reisverslag uit Rejowinangun, Indonesië van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Dag 5 Met de trein naar Jogjakarta

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

31 Augustus 2017 | Indonesië, Rejowinangun

Vanochtend moesten we stipt om half 8 klaar staan voor de transfer naar het treinstation. We werden met 5 kleine busjes opgehaald, de grote bus is gisteravond al vertrokken met onze koffers. We zaten met Edith en Angela in een busje, zij op de achterste rij, Denise en ik in de middelste en Herman voorin. Heel komisch toen hij links instapte en iedereen dacht dat hij de chauffeur was, haha, ze rijden hier links natuurlijk. Herman zelf ook helemaal in paniek natuurlijk, want hij was zijn stuur kwijt en hij kon zelfs niet mee remmen in het hectische verkeer, wat nu in zo'n klein busje nog dichterbij kwam. Ze rijden hier zelfs met hun geit tussen zich op de scooter en met een heel gezin met kleine baby's op de arm.
Op het station kregen we van Chris onze tickets, die van Michael was even kwijt, maar kwam goed. Het grootste deel van de groep zat in treinstel 5, maar wij zaten samen met Wilco en Carolien in treinstel 6 tussen alle locals. Wel een heel mooie trein met airco en lekkere plekken met zat beenruimte en voetenbankjes.
Om kwart over 9 kwam Chris met de koffie en thee met chocoladecake. De omgeving is inmiddels heel mooi om te zien, prachtige vergezichten met mooie sawa's en bergen op de achtergrond. Bij de eerste tussenstop in Cipeundeuy zien we ook de grote muggen, verkopers die met hun zakjes kroepoek door de hekken hangen om de rijke toeristen wat aan te smeren. Vroeger mochten ze het perron op, maar ze werden zo opdringerig dat er tegenwoordig hekken geplaatst zijn. Na de halte Bandar was het tijd om ons lunchpakketje te ontvangen, nasi goreng met diverse bijgerechtjes, gebakken banaan en twee kleine mini banaantjes. Inmiddels stond de airco zo hoog dat iedereen toch maar een vest of jasje aan heeft gedaan. Herman heeft het toilet even geïnspecteerd in de trein. Achteraf kon je de vloer schoonspuiten, maar hij heeft hiermee helaas ook zijn schoenen geraakt, dus toen was het net of hij over zijn voeten had gepist. Bij halte Kroya was er even 10 minuten plaspauze alleen moesten we wel eerst wachten tot de trein ernaast was vertrokken waarna er nog weinig tijd overbleef. Tijdens de grote plas werd er ineens geroepen dat we weer vertrokken maar het moest er toch echt eerst allemaal uit, wat een gestress. Denise kwam met open broek naar buiten rennen en had ook geen tijd meer om door te trekken. Toen was Caroline nog kwijt, Wilko helemaal ongerust want zij had zijn portemonnee. Toen we haar eenmaal gevonden hadden op het toilet in de trein konden we vertrekken.
Rond 4 uur kwamen we aan in Jogjakarta, eindelijk weer de warmte in. We vertrokken in Bandung op 823 meter boven de zeespiegel en we eindigden op 3 meter onder de zeespiegel, een leuk weetje aangebracht door onze geoloog Denise.
De bus stond al op ons te wachten en bracht ons naar ons hotel, waar we gauw met een groot deel van de groep een duik/plons/sprong/stapje in het zwembad hebben genomen. Daarna omkleden en naar de shopping Mall op 500 meter van het hotel. Daar was op de bovenste verdieping zelfs een heel pretpark met Eiffeltoren, London bridge, dinosaurussen en een echte achtbaan, bizar zo boven de Carrefour en het winkelcentrum, je voelde de grond trillen. Stonden we met Marja en Wil te praten, stond er ineens weer een meisje foto's van ons te maken met haar vriendin erbij, hebben we gelijk maar ff een fotoshootje gedaan voor ze. Ben benieuwd of we dat aan het eind van de vakantie nog zo grappig vinden. Burgers met patat gegeten bij Doodle Burger Factory, waar je het broodje in allerlei kleuren kon bestellen. En dat alles voor €10 voor 3 personen inclusief drinken!!
Terug in het hotel begon de moskee met zijn avondconcert, volgens mij nog in stereo ook. We hebben de titel van het nummer nog opgezocht via Shazam maar die kende het niet. Toen hebben de Warniks er zelf maar een tekst op geschreven, komt volgende maand uit op cd.
Tot slot nog een leuk weetje: er gaat hier geen voetgangers oversteekbrug over de weg omdat de gewone mensen niet hoger mogen lopen dan de sultan. Dat was het weer voor vandaag, groetjes van ons allemaal.

Update om 12 uur: de herrie van de moskee duurt nog steeds voort, blijkt dat het offerfeest na zonsondergang begonnen is, dus we kunnen ons lol op, om half 12 dachten we dat het stiller werd maar helaas, dat wordt met oordopjes slapen (of niet slapen), ben benieuwd tot hoe laat ze doorgaan. Wat in het begin nog zo grappig leek is dat nu niet meer. Er is hier in ieder geval één persoon heel erg geïrriteerd..... :-(

• 01 September 2017 - 23:03

Loes:

Wat kan jij toch uitgebreid vertellen. Leuk om te weten op hoeveel manieren je het zwembad kunt betreden. Een hele kunst.
    Het is hier overigens ook heerlijk weer. Zondag gaan we naar de Efteling. Dan vind ik het sprookjesbos altijd nog het leukst.
    Ik heb vernomen dat je op FB allemaal leuke foto's plaatst. Dat moet ik nu weer missen.