Dag 14 Mountainbiken vanaf de vulkaan - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Dag 14 Mountainbiken vanaf de vulkaan - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Dag 14 Mountainbiken vanaf de vulkaan

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

09 September 2017 | Indonesië, Banjar Semawang

Vandaag moest de wekker weer vroeg gezet worden, om half 7, want om 7:45 uur werden we opgehaald voor onze sportieve excursie, namelijk op de mountainbike van de vulkaan naar Ubud fietsen, niet echt van bovenop de vulkaan natuurlijk wat ik eerst dacht en wat me dus doodeng leek, maar ergens in de buurt van de vulkaan en Mount Batur. Eerst nog even een ontbijtje natuurlijk met dit keer eens een gekookt eitje. Toen ik hem wilde pellen klotste er echter een heel rauw ei over mijn bord, bleek ik dus uit de schaal gepakt te hebben met de eieren die nog gebakken moesten worden. Dom punt nummer 1 vandaag.
We waren samen met nog een Duits stel en werden eerst in 1 1/2 uur naar een restaurant met uitzicht op Mount Batur, 2 vulkanen en het Baturmeer gebracht. Onze gids wachtte ons daar op en daar kregen we koffie, thee en wat hapjes en konden we ook nog even naar het toilet voor we aan onze expeditie begonnen. Na de koffie nog een klein stukje met het busje naar onze mountainbikes. De gids die we Lilliput moesten noemen gaf ons een helm, handschoentjes, een flesje water en een fiets uiteraard. Dom punt nummer 2 vandaag was dat ik mijn handschoentjes verkeerd om aan deed, iedereen weer in een deuk dus. Nadat we aangekleed waren gaf Lilliput ons uitleg hoe we moesten remmen en schakelen. Vooral dat remmen was erg belangrijk want we gingen natuurlijk helemaal naar beneden, dus we moesten veel remmen. Altijd eerst links remmen en dan rechts, nooit alleen rechts! Toen konden we opstappen en begonnen we aan een prachtige tocht langs rijstvelden en door kleine dorpjes, met af en toe even tijd voor een fotostop. Ook zagen we veel hanen, loslopend of in kooitjes, die waren voor de hanengevechten. Ook dat zijn we nog tegengekomen onderweg, van een afstandje weliswaar maar niet leuk. Er zijn ook ceremonies met die hanen maar ik denk dat dit wel iets illegaals met gokken of zo. Op een paar plekken met los zand, modder of waar het erg smal was vond ik het best wel eng en ben ik even gaan lopen of een soort van steppend fietsen. Onderweg zaten er veel kuilen in de weg, maar dat heb je ervan als je met Duitsers gaat fietsen. Hard naar beneden ging wel steeds beter maar op één plek moesten we ook weer steil omhoog en dat redde ik niet, dus maar even een stukje gelopen met de fiets aan de hand, op zich al vermoeiend genoeg trouwens. Uiteindelijk kwamen we weer bij de vrachtwagen waar we de fietsen moesten inleveren. We hebben toch wel zo'n 2 1/2 uur gefietst alles bij elkaar. Vanaf daar gingen we nog een klein stukje met ons busje naar een restaurant waar we een lunch kregen met een Indonesisch buffet, eenvoudig maar lekker. Daarna nog 3 kwartier terug naar het hotel, gelukkig geen druk verkeer onderweg.
Om half 3 waren we terug bij ons hotel, nog lekker een hoop tijd voor een zwembad en strand bezoekje. Dom puntje nummer 3 was voor Denise, die na het zwemmen bij de benedenburen aanbelde en niet gelijk snapte wat die vreemde mensen op haar kamer deden. Oeps zag ze ineens, het is 614 ipv 714, sorry!
Vanavond gaan we maar eens een restaurantje zoeken langs de boulevard, kijken hoe het daar is. MacDonald kwamen we onderweg nog wel tegen maar dat is echt te ver lopen. Morgen een dagje helemaal niks, dat is ook wel eens lekker. Ik zal eens wat leuke feitjes over Bali opzoeken om mijn blog van morgen mee te vullen. Overmorgen gaan we alweer naar Gili Trawangan, het gaat wel hard nu!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman en Carla

Actief sinds 25 Juli 2016
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 22352

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

Rondreis Zuid-Afrika 2018

19 November 2017 - 24 November 2017

Lissabon november 2017

27 Augustus 2017 - 15 September 2017

Indonesië 2017

23 Augustus 2016 - 11 September 2016

USA 2016

Landen bezocht: