Reis naar en aankomst in Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Reis naar en aankomst in Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Reis naar en aankomst in Lissabon

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

19 November 2017 | Portugal, Lissabon

Het werd wel weer eens tijd voor een stedentripje, 5 dagen naar Lissabon dit keer.
Denise bracht ons weg naar Eindhoven want vanaf Rotterdam was in deze periode helaas niet meer mogelijk. Dan denk je, een klein vliegveld, dus ik hoef niet zo vroeg te zijn, staat er bij de tassen controle een rij waar de Efteling niks bij is. En dan staan er nog wat Oost Europeanen achter je die onder het lint door willen kruipen, nou daar heeft Herman even een stokje voor gestoken. Uiteindelijk ging het natuurlijk nog best snel, al was ik dan de pineut dit keer voor een soort DNA test op mijn handen en broeksband, maar alles was oké.
Daarna even tijd voor een bak thee met een heerlijke gevulde koek erbij. We zitten net naast de gate en hoeven niet te verkassen om te boarden, dus even tijd om aan het reisverslag te beginnen.
We vertrekken om 16:35 uur met vlucht HV6203 en zitten op stoel 12A en 12B bij de nooduitgang met extra beenruimte. Het is nu 4 uur en er wordt omgeroepen dat we kunnen instappen, lekker op schema dus.
Gauw nog even de rugtas in de trolley gedaan en alleen met mijn piepkleine tasje met de paspoorten en mijn telefoon in de rij om te boarden.
Komt daar een zeer onsympathieke steward even in rap tempo een label om mijn koffertje doen omdat er maar 1 stuk handbagage mee mocht (dat piepkleine tasje dus) en de trolley moet in het ruim. Dus maar gauw de rugtas met alle vermaak voor onderweg er uitgehaald terwijl het label er al weer af viel en ik ook nog mijn telefoon moest pakken voor de boardingpas. Dat moest sneller vond de trut stewardess dus we moesten opzij om eerst alles op te zoeken en anderen voorlaten. Inmiddels had ik wel 4 objecten los bij me, de trolley, kleine tasje, zak broodjes en flesje drinken en Herman liep vooruit te rennen met zijn trolley en de rugtas waar dus alles nog in moest. Pff wat een gestress. Eenmaal bij de trap stond er niemand om de foute trolley in het ruim te gooien en kon alles gewoon het vliegtuig in. Alle gedoe voor niks dus.
Toen op zoek naar onze heerlijke ruime plekken, dus niet hè! Rij 12 is helemaal niet bij de nooduitgang dus 2 x 10 euro voor lul betaald voor extra beenruimte, sterker, nog nooit zo krap gezeten. Niet echt een lekker begin van de trip, laten we hopen dat het hierbij blijft.
Inmiddels in een soort sauna met veel moeite uit mijn jas gekropen, kramp in mijn tenen waar ik niet bij kan en uiteraard heeft de man voor me zijn stoel alweer in de ligstand gezet. Zo maar eens aan een geplet broodje beginnen, dat scheelt weer wat ruimte tussen mijn benen.
Onze buurman op 12C heeft net even geïnformeerd waarom rij 12 geen extra beenruimte heeft, maar dat komt dus doordat het eerst een kleiner vliegtuig zou zijn en nu een Boeing 737 type 800 is geworden, dus klopt het niet meer. Maar even een berichtje met vluchtnummer en datum naar de klantenservice volstaat om je geld terug te krijgen.
Na 2 uur vliegen meldde de piloot dat hij Lissabon in zicht had, nog een kleine draai boven de Atlantische Oceaan en dan zijn we er, 18:05 uur plaatselijk tijd, een half uur eerder dan gepland en 17 graden nu nog, dus dat is wel weer lekker dan.

Na een prima landing vlak boven het prachtig verlichte Lissabon konden we snel richting uitgang. We besloten de metro te nemen, maar moesten alleen nog even uitzoeken hoe het werkt met de kaartjes. Zodra we bij de automaat staan krijgen we gelijk van een aantal mensen een paar kaartjes aangereikt, waarvan er 2 nog tot morgenmiddag geldig zijn. Das dan weer heel leuk gelijk. Eerst met de rode lijn, daarna overstappen op de blauwe lijn en toen waren we vlak bij ons hotel Gat Rossio, dat heel gezellig midden tussen de restaurants gelegen is. Het is heel zacht weer en iedereen zit nog lekker buiten te eten.
Inchecken, even bijkomen en toen nog even de omgeving verkend en op zoek naar paracetamol (voor Herman, jaja), wat ik altijd meeneem maar nu niet en een fles water. Het eerste was zo gevonden, het tweede hebben we nog lang naar moeten zoeken. Maar onderweg gelijk al veel moois gezien dus dat was niet erg. Tot slot nog even een drankje en een kleine snack bij de Mac genomen en toen was het tijd om lekker naar de kamer terug te gaan. Verslagje schrijven en voorbereiden op morgen. Tot dan!

  • 20 November 2017 - 06:50

    Denise:

    Zo, wat een reis al joh haha. Vanaf nu maar lekker genieten dan

  • 20 November 2017 - 11:03

    Loes:

    Zo jullie hebben meteen vrienden gemaakt in Eindhoven. Herman die geen stokje maar zijn been ervoor stak en jij een leuke vriendin overgehouden aan de Stewardess. Ja dan kan je wel een paracetamolletje gebruiken.
    Een Mac in de buurt! Bofkonten!
    Een fijn vertoeven wens ik jullie!
    Goeie schoenen meegenomen? Blarenpleisters?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Herman en Carla

Actief sinds 25 Juli 2016
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 22359

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

Rondreis Zuid-Afrika 2018

19 November 2017 - 24 November 2017

Lissabon november 2017

27 Augustus 2017 - 15 September 2017

Indonesië 2017

23 Augustus 2016 - 11 September 2016

USA 2016

Landen bezocht: