Newport, Rhode Island - Reisverslag uit Bartons Corner, Verenigde Staten van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Newport, Rhode Island - Reisverslag uit Bartons Corner, Verenigde Staten van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Newport, Rhode Island

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

27 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Bartons Corner

Na wederom een heerlijk ontbijt bij The Pancake Man vertrokken we vandaag om 10 uur van ons hotel in Cape Cod (wat overigens kabeljauw betekent) naar ons volgende bestemming Newport in de staat Rhode Island. Even een uitstapje naar een andere staat dus voordat we morgen weer terugkeren naar Massachusetts.
Onze Nissan Rogue SUV 4WD gaf aan dat het al 86 graden Fahrenheit was, 30 graden Celsius dus, het belooft weer een warm dagje te worden.

Om 12 uur kwamen we aan in Newport alwaar we eerst even naar het bezoekerscentrum zijn gegaan om informatie te vergaren (tjakka, 2$ voor 15 minuten parkeren). Daarna weer de auto ingestapt op weg naar ons eerste doel, Fort Adams en een wandeling(etje) langs de Bay Walk. Ook hier weer prachtige (vakantie?)huizen en boten, net als in Cape Cod.
Daarna de Scenic Ocean Drive gereden met zicht uiteraard op de Oceaan, maar vooral op de gigantische mansions van de rich and mighty, er stonden behoorlijk wat aardige stulpjes tussen.
Terug in het centrum net een parkeerplek kunnen vinden en vanaf daar een deel van de Cliff Walk gelopen, grotendeels over geplaveide paden met een klein stukje over weliswaar platte rotsen, niet echt mijn ding, dus halverwege gekeerd want ik ben dan als de dood dat één van ons onderuit gaat. En dan kom je er net vanaf, vragen tegenliggers aan mij of het te doen was, haha, vragen ze het precies aan de verkeerde!

Toen onze parkeertijd erop zat zijn we weer in de auto gestapt op weg naar ons hotel, Springhill Suites in Warwick. We hebben een prachtige kamer met een apart zitgedeelte met een 3-zitbank waar ook een tv hangt, net als bij de bedden, een mooie badkamer, een keukenblok en een bureau. Ook stond er bij het bed weer zo'n handige iHome die we in Amerika al eerder gezien hadden maar in Nederland niet konden vinden. Even googelen bracht ons bij Walmart, dus wij op pad en een exemplaar gekocht samen met nog wat Pringles en Peanutbutter M&M's. Zeg ik net tegen Herman: kijk even of hij het doet, nu kan je er nog mee terug. Blijkt er dus een Amerikaanse stekker aan te zitten, stom helemaal niet aan gedacht. Morgen maar weer terugbrengen dus helaas of ze moeten een omgekeerde verloopstekker verkopen daar.

Onderweg naar de Walmart zagen we ineens een Applebee's, ons favoriete spareribs restaurant in de USA, dus lekker daar gegeten. Mozzarella sticks vooraf en spareribs honey-bbq met sweet potatoe friet en broccoli als hoofdgerecht. Heerlijk was het weer. Op de tafel stonden tablets waar je op kon bestellen, spelletjes doen en ook betalen. We zagen wel dat ze vergeten waren de bier te rekenen maar niks gezegd. Gingen we nog een enquete invullen en toen we net klaar waren komt de serveerster naar ons toe om te zeggen dat we voor de verkeerde tafel betaald hadden. Hadden wij ff pech hihi!

Na het overzetten van de foto's, het maken van de collages en het plaatsen op Facebook ook nog tijd gevonden om het verslag van vandaag te schrijven. Tjonge jonge, ik ben er maar druk mee, ik hoop dat jullie ervan genieten.

• 28 Augustus 2016 - 08:31

Denise:

Zeker genieten! Alsof ik erbij ben dus gewoon blijven doen. Ik proefde de m&m's zelfs bijna!
    Mooi hoor!! X

• 28 Augustus 2016 - 15:59

Sylvia:

Leuk hoor de verhalen, zeker blijven doen.
    En idd die M&M's wat zijn die heerlijk in Amerika haha