Dag 13 Rondreis Bali - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Dag 13 Rondreis Bali - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Dag 13 Rondreis Bali

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

08 September 2017 | Indonesië, Banjar Semawang

Een kort verslagje van vandaag, want het was een lange dag,dus weinig tijd om te schrijven. Om 10 uur werden we opgehaald door onze leuke vrouwelijke gids Tali, die nog bezig was Nederlands te leren, maar dat al arg goed deed. Samen met Wilko en Caroline en de privé chauffeur gingen we op weg naar de door ons uitgekozen hoogtepunten van Bali, die een beetje binnen 10 uur bereikbaar waren.
Allereerst even bij een zilverfabriek gestopt, hoewel we de creditcard vergeten waren, maar gelukkig was het niet veel soeps, dus gauw weer verder. Onze eerste bestemming was de Tegenungan waterval vlakbij Ubud, waar Denise ook nog een Boeddha beeldje gekocht heeft. Daarna door naar de Goa Gajah tempel, oftewel de olifantengrot, waar we allemaal onze sarong om moesten. Het was hier erg warm, zelfs of eigenlijk zeker in de grot/tempel zelf. Onderweg zagen we nog een crematie ceremonie. Men wordt hier eerst begraven en als er genoeg geld is gespaard wordt je gecremeerd. Het lijk was in dit geval verpakt in een prachtig versierde koe en het hele dorp stond op het punt om aan de ceremonie te beginnen. We waren nog net op tijd voor de weg werd afgesloten. Het was inmiddels 13 uur dus Tali stelde voor om even te gaan lunchen en bracht ons bij een prachtig gelegen restaurant waar het heerlijk waaide. Ik heb gado gado gegeten, Denise een clubsandwich en de mannen saté met rijst en Caroline kip kerrie met rijst. Drie kwartier later konden we er weer helemaal tegenaan. De volgende stop was Monkey Forest, het apenbos, waar we door een prachtig natuurgebied hebben gewandeld met onderweg heel veel grote en kleine aapjes. Heel leuk te zien hoe ze elkaar zaten te vlooien. Daarna op weg naar de koninklijke tempel Mengwi, de Pura Taman Ayun tempel, waar we de mooie Balinese cultuur met hun Hindoe geloof konden aanschouwen. Als laatste hadden we de zeetempel Tanah Lot op het programma staan, de tempel die bij hoog water in zee ligt en waar je de prachtige zonsondergang kan aanschouwen. Onder het genot van een drankje konden we gelijk even bijkomen, alleen was het eb dus de tempel was omringd door toeristen ipv water. Maar ach, de zon ging in ieder geval mooi onder. Tali verwachtte ons om half 7 weer op de parkeerplaats, want het was wel 1 1/2 uur terugrijden naar Sanur. Inmiddels was het ook direct donker en het was erg druk onderweg, waardoor we pas om 20:15 uur in het hotel aankwamen. Alle busjes en auto's die langs de slagboom naar het hotel willen worden gecontroleerd door de bewaking, ook door camera's onder de auto of er geen bom onder zit. De portemonnee was inmiddels bijna leeg (gelukkig was mijn gado gado niet zo duur), dus boven even de creditcard pakken en toen nog even wat eten. We zijn maar weer naar Bella Italia gegaan, Herman een pizza pesto, Denise ravioli funghi en ik een patatje met een Griekse salade, waar we allemaal wat van hebben gegeten. Nou dat was in het kort onze dag, morgen weer vroeg op voor de volgende excursie, dus nog even deze blog plaatsen en dan lekker slapen. Het is mooi geweest voor vandaag, maar het was de moeite waard.