Dag 19 Terug naar Sanur - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Dag 19 Terug naar Sanur - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Dag 19 Terug naar Sanur

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

14 September 2017 | Indonesië, Banjar Semawang

Het zit er nu echt bijna op. Vandaag hebben we afscheid genomen van Gili T. En het was maar goed dat we daar niet nog een nachtje hoefden door te brengen, want toen ik de gordijnen open trok kwam er echt een joekel van een spin boven het bed van Denise tevoorschijn, die gelijk even een ochtend wandeling over de muur ging maken. Nou, we hadden een volgende nacht echt niet op ons gemak meer geslapen daar, jakkie! We zijn gaan ontbijten en daarna zat hij er nog, toen hebben we de tuinman erbij gehaald, die hem met zijn bladhark naar beneden heeft gehaald, waarna hij hem kon pakken en naar buiten kon bonjouren. Toen konden wij nog even rustig een paar potjes kaarten. Om 9:45 uur moesten we bij de receptie zijn en daar hebben ze een paardentaxi voor ons besteld. Ach, het arme dier, de kar kiepte zowat om met 3 koffers en 3 passagiers in zijn bakkie. Maar we hebben het gered en werden keurig afgezet bij het 'kantoor' van de Gili Gili Fastboat. De boot had wat vertraging dus 10:30 uur werd een half uurtje later. Dus nog even op het strand een drankje gedaan en weer even gekaart. Toen was het tijd om met de koffers door het mulle zand naar de boot te lopen. Madam werd wel geholpen natuurlijk als een van de oudste bezoekers van het eiland. Het was dit keer een veel kleinere boot, maar we hadden wel veel meer beenruimte. Om een uur of 11 vertrokken we om daarna nog tussenstops te maken bij Gili Air en Lombok om passagiers af te zetten en nieuwe op te pikken. Toen konden we de open zee op en dat was best heftig met hoge golven waar we met die kleine boot dus ook keihard overheen bonkten. Maar gelukkig heb ik nergens last van gehad en om ongeveer half 2 kwamen we aan op Bali. Ook daar werden we weer keurig doorverwezen naar het kantoortje, waar we verdeeld werden over de busjes met verschillende bestemmingen. Wij zaten in een busje met nog wat anderen, Denise voorin naast de wel heel jonge bestuurder, die dat best leuk vond en overigens heel goed reed, en ook vroeg of we het goedvonden als hij wat harder ging. Denise mocht voor tolk spelen en hij ging zachter rijden als zij even een foto wilde maken. Om een uur of 3 kwamen we weer aan bij ons vertrouwde hotel Prama Sanur Beach en het voelde echt als thuiskomen. We kregen nu kamer 803 op de vierde verdieping, ook weer met uitzicht op het zwembad en de zee. Gelijk maar omkleden en lekker naar het strand en het zwembad gegaan.
Vanavond gaan we nog een keer eten waar het vorige keer zo gezellig was en daarna hebben we met Wilko, Caroline, Guus, Gré, Rosanne, Marco, Monique en Lavendula afgesproken om half 10 met zijn allen nog ergens wat te drinken als afscheid. We gaan morgen allemaal terug naar huis, dus we zitten in hetzelfde vliegtuig, maar toch wel gezellig om even bij te praten hoe hun en onze laatste dagen verlopen zijn.
Ik zit dit verslag te typen om 18:35 uur, morgen om deze tijd zitten we al in het vliegtuig. Maar zover is het nog niet, we hebben nog bijna 24 uur om te genieten en dat gaan we doen ook!