Op weg naar Cape Cod - Reisverslag uit Bass River, Verenigde Staten van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Op weg naar Cape Cod - Reisverslag uit Bass River, Verenigde Staten van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Op weg naar Cape Cod

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

25 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Bass River

Gisteren hebben we online al het volgende hotel geboekt voor twee nachten in South Yarmouth op Cape Cod. Thuis had ik nog Falmouth in gedachten maar we hebben toch gekozen voor de goedkopere optie.
In Boston uitgecheckt, de koelbox gevuld met ijs, water en blikjes, snoep in het dashboard kastje en off we go again! Natuurlijk nog wel ff betalen voor het parkeren, dat is het nadeel van een hotel in een grote stad, maar het bleef gelukkig wel bij 1x24 uur, dat scheelde weer een biertje of 5.
Ontbijtje bij McDonald's genuttigd, een Egg McMuffin met koffie. Zoetjes hadden ze niet, geen idee wat ze zei, maar ik hou het er maar op dat ze op waren.

Onderweg zijn we gestopt in Plymouth, waar we de replica van de Mayflower hebben bezichtigd. Hiermee zijn de eerste pelgrims in 1620 in Amerika geland. Gewandeld langs de haven naar het National Monument to the Forefathers, daarna weer terug naar de auto en daarmee de Grist Mill bezocht. Ook nog even langs (met de nadruk op langs) Plymouth Plantation gereden, een openluchtmuseum van een dorp uit die tijd.

Daarna de GPS weer ingesteld op onze eindbestemming van vandaag: Bass River Motel in West Yarmouth.
Eenmaal op het adres Mainstreet 891 aangekomen bleek er geen hotel te vinden op dat adres. Dus maar eens navraag gedaan in een restaurant, bleken we helemaal in de verkeerde plaats te zitten, we moesten nog zeker 5 Miles verderop zijn. Gelukkig wist de restaurant eigenaar goed uit te leggen waar we moesten zijn, maar de TomTom had ons toch mooi ff te pakken.
Bij aankomst op het juiste adres werden we verwelkomd door een Indiaas mannetje zonder tanden die dan ook amper te verstaan was. Het motel is behoorlijk aan een verfje toe om het maar een beetje goed te praten, maar ja het was ook een van de goedkoopste, dus daarover geen klagen. We slapen er toch alleen maar en de bedden en de badkamer zijn schoon. Oh ja, weer een natte achterbank door een lekke koelbox, waarschijnlijk weer niet voorzichtig met de ijsblokjes gedaan, stom stom!

Eind van de middag een wandelingetje naar het strand gemaakt door een prachtige villawijk, ik heb al een stulpje uitgezocht. Al lopend zagen we ook het hotel dat er iets minder goed uitkwam maar dat zag er wel veel beter uit. Zo zie je maar dat de beoordelingen ook niet altijd wat zeggen.
We zouden gaan eten bij de Mac want die hadden we onderweg gespot, maar het bleek toch iets verder lopen te zijn dus het is Seafood Sam's geworden, Herman gebakken inktvisringen, ik Fish&Chips. En natuurlijk weer lekker een aantal keer een refill met cola en sinas genomen.

Terug in de kamer maar gelijk de overnachting hierna geboekt in Warwick, want dan is het weekend en kan het behoorlijk druk zijn. Het kan maar geregeld zijn.

Tot morgen, dan een verslag van onze whale watch vanuit Provincetown. Hoop dat het doorgaat want we horen net op het nieuws dat er mogelijk een thunderstorm komt op de Cape morgen. Duimen dus maar!