Niagara Falls dag 1 - Reisverslag uit Green Island, Verenigde Staten van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Niagara Falls dag 1 - Reisverslag uit Green Island, Verenigde Staten van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Niagara Falls dag 1

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

31 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Green Island

Vandaag wat vroeger de wekker gezet, om 7 uur, om wat meer aan onze dag te hebben. We hebben voor $111 voor 2 nachten een hotel geboekt op loopafstand van de Falls. Na het ontbijt met voor het eerst een gekookt eitje vertrokken we om 8:30 uur richting Niagara Falls. Helaas regende het en het werd er onderweg niet beter op. Ga je 2 uur rijden om wat water te zien vallen, zie je onderweg al net zoveel water vallen, niet leuk hoor. Daarom om 10 uur maar even een stop gemaakt bij Tim Hortons voor koffie en warme chocomelk. Om 10:30 uur de reis weer vervolgd en daarna werd het gelukkig alsmaar beter. Eenmaal aangekomen bij het hotel was het droog en later werd het zelfs nog zonnig en warm. We konden nog niet in de kamer, daarom maar gelijk even naar het Visitor's Center om ons te laten informeren. We blijven 2 dagen dus morgen gaan we alle attracties wel in, nu eerst maar even rondkijken en genieten.

Eerst langs de American Falls, dat vonden we al helemaal geweldig, daarna over de brug naar Canada, waar we zelfs nog langs de paspoortcontrole moesten en dus ook weer een stempel erbij in onze paspoorten. Aan de Canadese kant had je een prachtig uitzicht op de American Falls en Bridal Veil Falls. We zijn helemaal naar de Horseshoe Falls, ook wel Canadian Falls genoemd, gelopen en het werd alleen maar prachtiger. Wat een imposant, indrukwekkend en overweldigend schouwspel! Je kan nog zoveel foto's maken of gezien hebben, maar dat valt in het niets met de werkelijkheid! En dat gaat maar door en door, soms denk je, wanneer zetten ze ze even stil, zo onwerkelijk mooi is het. En dat water, waar komt dat toch allemaal vandaan en waar blijft het en komt het ook wel weer een keer terug op de een of andere manier om opnieuw naar beneden te storten. Het zet je echt aan het denken en laat je even stilstaan bij alle wonderen van de natuur. De zon was inmiddels uitgebreid gaan schijnen en toverde meerdere regenbogen tevoorschijn. Het was een middagje genieten geblazen, nu al, en dan zijn we nog niet in de Observation Tower, de Maid of the Mist en de Cave of de Winds geweest, dat staat voor morgen op het programma evenals een bezoekje aan Goat Island.

Aan het eind van de middag besloten we een stukje verder Canada in te lopen om even een hapje te eten. Tjonge, jonge, dat was ook een spektakel zeg. Je liep gewoon regelrecht een pretpark in, maar dan zonder toegang te betalen, een reuzenpad, Madame Tussauds, Haunted House, Pirates of the Carribeans, gokhallen en dan vergeet ik vast nog wel wat. Wat een contrast met de natuur een paar meter verderop.
Na onze halve footlong bij Subway op weg naar het hotel begon het te regenen en te onweren, dus we hebben niet voor niets met de regenjassen lopen sjouwen. Nu even alle apparaten en onszelf opladen en even een verhaaltje schrijven. Vanavond weer naar de Falls, want die zijn in de avond verlicht met allerlei kleuren en op woensdag, vandaag dus, is er vuurwerk om 22:00 uur. Zal ook wel een prachtig gezicht zijn. Moet het wel droog blijven, maar inmiddels schijnt de zon weer, dus we gaan gewoon maar van het positieve idee uit dat het doorgaat.

In de avond was het droog, dus terug naar Canada voor het vuurwerk, de verlichte Falls en om te eten bij Applebee's die we in de middag gespot hadden. Het was er behoorlijk stil en toen we de prijzen zagen begrepen we ook wel waarom, maar we hadden gewoon onze zinnen gezet op de spareribs met honey-bbq saus. Het probleem was alleen dat de prijzen in Canadese dollars waren en wij hadden geen idee hoeveel dat verschilde met de Amerikaanse dollar. Gelukkig was het niet hetzelfde, 1 Canadese is €0,68 en 1 Amerikaanse is €0,89 maar alsnog waren we bijna 2x zoveel kwijt als bij de Applebee's in de USA. Daarna nog de Falls in kleuren vastgelegd of althans een poging gedaan en genoten van het vuurwerk van 5 minuten. Nu is het mooi geweest voor vandaag, morgen weer een dag.

• 01 September 2016 - 07:53

Denise:

Wauw klinkt fantastisch

• 01 September 2016 - 20:28

Loes:

Lijkt me prachtig. Mijn neef woont daar in de buurt aan de zijde van Canada.

• 01 September 2016 - 20:29

Loes:

Jullie letten wel op de centen zeg!

• 02 September 2016 - 00:22

Herman En Carla Warnik:

Had dat gezegd @Loes dan waren we ff gratis bij je neef gaan eten! Het moet uit de lengte of uit de breedte hoor.