Grand Canyon of Pennsylvania - Reisverslag uit River West, Verenigde Staten van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Grand Canyon of Pennsylvania - Reisverslag uit River West, Verenigde Staten van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Grand Canyon of Pennsylvania

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

02 September 2016 | Verenigde Staten, River West

Na twee nachten in Niagara Falls in de Red Maple Inn doorgebracht te hebben voor weinig geld zit het er weer op hier. Toen we de eerste dag onze deur slechts met moeite dicht kregen door een gammel scharnier (hinge) hebben we om een andere kamer gevraagd. Maar ach eigenlijk hadden we er geen last van, dus ook afgelopen nacht weer in dezelfde kamer geslapen, scheelt weer wat gesjouw. Het hotel is gedateerd en echt wel aan een opknapbeurt toe, maar we hebben het er prima gehad voor zo'n korte periode. Het personeel was erg vriendelijk en ach, je slaapt en doucht er alleen maar en dat was allemaal prima in orde. En de locatie was perfect zo dicht bij de Falls en we stonden gratis geparkeerd, wat wil je nog meer dan.

We hebben besloten niet naar Toronto te gaan, maar terug de USA in richting Washington 'onze neus achterna' en onderweg pas te besluiten waar we zullen overnachten. Door een vorig hotel te beoordelen hebben we nu een kortingscode gehad van 10% voor de volgende boeking, altijd handig.

Onderweg hebben we als richtpunt Tioga in Pennsylvania op de navigatie ingetypt. Volgens de road atlas van de ANWB is daar vlakbij een informatiecentrum, wellicht vinden we daar een leuke besteding voor deze dag. Het was best een pittig stukje rijden dus om een uur of drie kwamen we daar pas aan. We kregen een hoop informatie van Matt over de omgeving en hebben besloten naar de Grand Canyon of Pennsylvania te gaan. Matt vroeg ons ook of we al een hotel hadden voor vannacht want het is het begin van Labor Day weekend, dus kan het wel eens druk zijn. Buiten hebben we via Expedia een hotel uitgezocht, maar toen we wilden boeken bleek het al vol te zitten. Aangezien Matt had voorgesteld ook wel te willen bellen, heb ik hem gevraagd of hij dat even wilde doen om te vragen of het echt vol was, en we hadden geluk, er was toch nog plaats. Even creditkaartgegevens doorgeven en dat was ook weer geregeld, dus toen konden we op weg naar de Grand Canyon.

Onderweg kwamen we een schoolbus tegen die stopte en uiteraard ook de auto's erachter. Maar dat stopbordje dat hij uitklapte gold toch niet voor ons? Ja dus, oeps, begeleid door een heftig getoeter passeerden wij als een stelletje aso's de schoolbus en reden nog net het stopbordje niet aan gort, weer wat geleerd dus.
Na een ritje van een half uur kwamen we dan toch aan bij de Grand Canyon. Op de radio speelde op dat moment "Free as a bird" waarbij we natuurlijk direct aan Henk moesten denken, goh wat waren we hier graag samen met hem/jullie geweest, was hij nu toch een beetje bij ons?

De rit was de moeite waard, het uitzicht daar was fenomenaal. Er waren twee trails om te wandelen, de Overlook Trail en de Turkey Trail. Op Havaianas en Birckenstocks de Overlook Trail gelopen, maar dan viel niet mee, dus bij de auto maar even van schoenen gewisseld om de nog zwaardere Turkey Trail van 1 mile naar beneden en terug weer 1 mile naar boven te gaan lopen. Aan het begin kwamen we al een aantal mensen tegen die halverwege waren omgekeerd en van één van hen kreeg ik een stok om mee te wandelen. Nou dat was heel fijn, we hebben de hele trail gelopen tot we beneden bij de rivier aankwamen. Onderweg ook nog een watervalletje tegengekomen, natuurlijk een lachertje na de Niagara Falls, maar toch leuk. Het was erg mooi en zeker de moeite waard. Onderweg waren er ook een aantal trappen, die we dus ook weer omhoog moesten. Herman heeft ze geteld, het waren 286 treden. Na ruim een half uur waren we bijna boven toen we ineens iets hoorden ritselen. Stond daar toch gewoon een hertje te grazen, wat een mooie beloning was dat ter afsluiting.

Na inchecken in het hotel even op Google Maps gekeken naar een eetgelegenheid. QQ Buffet kwam er goed vanaf, een Chinees buffet restaurant. En oh oh oh wat was dat lekker en goed, allemaal heerlijke hapjes en sushi en ijs toe en dat allemaal voor de belachelijke prijs van $9,95 buffet en $1,79 drinken pp, totaal nog geen $25 dus, geweldig, echt een aanrader!

Al met al dus weer een verrassende en mooie dag mogen beleven vandaag, we boffen maar!

• 03 September 2016 - 12:50

Sylvia: