Boston, dag 2 - Reisverslag uit Back Bay, Verenigde Staten van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu Boston, dag 2 - Reisverslag uit Back Bay, Verenigde Staten van Herman en Carla Warnik - WaarBenJij.nu

Boston, dag 2

Blijf op de hoogte en volg Herman en Carla

24 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Back Bay

Even moeite met het tijdsverschil vandaag. 'Vroeg' naar bed en nu ook vroeg weer klaarwakker om 6 uur plaatselijke tijd, inmiddels 12 uur in Nederland dus. Het lag niet aan het bed, dat was heerlijk, en geen verkeer gehoord, maar vannacht ging eerst de wekker (wat piept er toch zo irritant, oh de wekker!), toen startte een hond met een blafconcert van een paar uur en toen je daar net aan gewend was begonnen een paar gasten hele verhalen af te steken op harde toon net voor onze deur (zo klonk het tenminste).
Maar ja, genoeg over de nacht, we gaan er vandaag weer een leuke dag van maken hier in Boston, de Freedom Trail staat op het programma. Maar eerst op zoek naar een ontbijtje want hier in het hotel is geen restaurant en ook nog geen McD gezien zelfs hier.
Na een korte wandeling kwamen we terecht bij Finagle Bagel waar we een omelet ontbijt met koffie, thee en toe nog ieder een halve koek hebben genomen. Goed gevuld hebben we onze tocht vervolgd op weg naar het beginpunt van de Freedom Trail, een route die op de weg aangegeven wordt door een rode streep langs alle bezienswaardigheden die herinneren aan de Amerikaanse vrijheidsstrijd.
Op een oude begraafplaats kwamen we nog een mooie tekst tegen over de gestorven vrijheidsstrijders: 'He has left this life' ipv 'died' of 'was killed'.
Op aanraden van Petra ook de markthal van Boston bezocht en vergeleken met onze Rotterdamse markthal. Hier wordt wel verkocht en niet alleen gekeken door de toeristen, een beter concept misschien maar onze koepel is toch wel bijzonder mooi. Natuurlijk hebben we hier ook even een hapje gekocht, spinazie en feta in bladerdeeg, al was de keuze moeilijk met al dat lekkers. We zijn buiten gaan zitten om het op te eten en toen werden we gelijk verrast door een straatartiest die werkelijk een fantastische show opvoerde als jongleur met uiteindelijk wel zo'n 500 enthousiaste toeschouwers. Heel leuk.
Daarna onze trail weer vervolgd over de brug om uiteindelijk bij het Bunker Hill Memorial af te sluiten met de beklimming van 295 treden wat werd beloond met een prachtig uitzicht, waar ik overigens niet echt van genoten heb, want ik was helemaal stuk, knalrood van de hitte en tot overmaat van ramp verslikte ik me ook nog (in niks) waardoor ik de moord stikte en bijna over mijn nek ging. Maar ja, we hebben het toch maar ff gedaan.
Terug wel wat af kunnen snijden, maar toch ook nog een flinke wandeling. Om half 6 beland bij Joe's American Bar&Grill waar we een heerlijke hamburger met blauwe kaas hebben gegeten geserveerd met sweet potatoe friet, heb je toch een beetje het idee dat je een bord met groente zit te eten.
Als laatste nog even langs de supermarkt om wat limonade in te slaan en daar uiteindelijk toch een foam koelbox kunnen vinden, dus klaar om morgen de rest van het land in te trekken.

• 25 Augustus 2016 - 06:20

Sylvia:

Leuk geschreven Carla, geniet van deze prachtige reis groetjes aan Herman!!